همچه چی لند

وبلاگی با موضوعات مختلف

همچه چی لند

وبلاگی با موضوعات مختلف

بیت کوین چیست و چرا همه از آن صحبت می کنند؟

برای دانستن اینکه بیت کوین چیست و چرا اینروز ها همه از آن صحبت می کنند و تبدیل به یکی از مباحث داغ شده، باید ابتدا با مفهوم چند اصطلاح آشنا شوید که در ادامه به آنها می پردازیم.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال یا پول الکترونیکی  به‌عنوان یک واحد پولی یا واسطه تبادل (جدا از واسطه‌های فیزیکی مانند اوراق بانکی یا سکه) برپایه اینترنت تعریف می‌شود که ویژگی‌هایی مشابه با پول فیزیکی را داراست، اما تراکنش‌های انتقال سرمایه را به‌صورت آنی و بدون مرز بین افراد انجام می‌دهد. پول‌های مجازی و رمز ارز هر دو از نمونه‌های پول‌های دیجیتال هستند اما برعکس این عبارت صحیح نیست. در واقع نمی‌توان پول دیجیتال را به این دو گروه محدود کرد. [ویکی پدیا]

رمز ارز چیست؟

رمزارز (یا ارز رمزپایه) گونه‌ای پول دیجیتال است که در آن تولید واحد پول و تأیید اصالت تراکنش پول با استفاده از الگوریتم‌های رمزگذاری کنترل می‌شود و معمولاً به‌طور نامتمرکز (بدون وابستگی به یک بانک مرکزی) کار می‌کند. با توجه به تعدد تعاریف و تغییرات در مصادیق رایج رمزارز این عبارت از نظر حقوقی دقت کافی ندارد.[ویکی پدیا]


حال که متوجه شدید معنای پول دیجیتال و رمز ارز چیست احتمالا به این موضوع پی برده باشید که بیتکوین چیست. در ادامه بیشتر در مورد اینکه بیتکوین چیست و چه کاربردی دار بحث می کنیم.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین اولین رمز ارزی است که به صورت غیر متمرکز شروع به کار کرد و  ایده‌های این رمز ارز توسط شخصی ناشناس با نام مستعار “ساتوشی ناکاموتو” ایجاد شد. هویت این شخص تا به امروز مخفی مانده است. بیت کوین به شما پیشنهاد انتقال ارزها در سراسر دنیا را با کارمزدی بسیار پایین ارائه می‌دهد. کارمزد این نوع انتقال، از روش‌های معمول انتقالِ آنلاینِ ارزها کمتر می‌باشد.

بیت کوین برخلاف سایر ارزها که هر یک توسط دولتی اداره می‌شود غیرمتمرکز است و هیچ کشوری نمی‌تواند ادعای تسلط کامل بر این شبکه را داشته باشد و یا تصمیم‌گیری‌ای برای آن انجام دهد.هیچ بیت کوینی به‌صورت فیزیکی وجود ندارد، تنها زیرحساب‌ها هستند که به‌صورت دفتر کل و شفاف در دسترس همهٔ مردم قرار دارد. برای پردازش این حجم عظیم از اطلاعات و تراکنش‌های مالی، نیازمند قدرت پردازشی بسیار زیادی برای شبکهٔ بیت کوین می‌باشیم. بیت کوین توسط دولت‌ها و قدرت‌های مرکزی پشتیبانی نمی‌شود، به همین سبب است که دولت‌ها بیت کوین را به‌عنوان یک کالای رسمی و با ارزش محسوب نمی‌کنند.


با وجود اینکه بیت کوین یک پول رایج و قانونی نمی‌باشد، نمودارهای بیت کوین در بین معامله‌گران از طرفداران زیادی برخوردار است، و بیت کوین خودْ سببِ به‌وجود آمدن چندین رمز ارز دیگر تحت عنوان “آلت کوین” شده است. (ALTCOIN، به هر رمز ارزی به غیر از بیت کوین گفته می‌شود.) (دیجی کوینر)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد