همچه چی لند

وبلاگی با موضوعات مختلف

همچه چی لند

وبلاگی با موضوعات مختلف

ایران یکی از زیباترین کشور های جهان است و جاذبه های گردشگری بسیاری دارد. در سال های اخیر تعداد زیادی گردشگر به ایران سفر کرده اند و همگی کشورمان را بسیار زیبا و سرسبز توصیف کرده اند که مایه شادی و غرور ما ایرانی هاست. ایران شهر های زیبای بسیاری دارد و محال است که حتی یک شهر بدون حتی یک جاذبه گردشگری در ایران وجود نداشته باشد. ما از بین تمام شهر های ایران 5 مورد از زیباترین شهرها را برای شما عنوان کرده ایم و شاید یکی از این شهر ها مقصد سفر بعدی شما باشند.

زیباترین شهر های ایران

رامسر

رامسر در بین شهر های شمال کشور و استان مازندران، تنها شهری است که به آن لقب عروس شهر های ایران را داده اند و این به دلیل برخورداری این شهر از طبیعت بکر و خیره کننده بوده است. شهری که دریا، جنگل، طبیعت سرسبز، آب و هوای بسیار عالی، آبشارها و دریاچه ها و خلاصه هر آنچه که زیباست دارد. زیباترین روستاهای ایران و سرسبز ترین شهرهای ایران را در این شهرستان پیدا می کنید.

اصفهان

اصفهان یکی از شهر های بسیار زیبا در ایران است که به آن لقب «نصف جهان» را داده اند و یکی از مهم ترین و اصلی ترین شهرهای گردشگری ایران است. این شهر بزرگ و زیبا سالانه گردشگران خارجی زیادی را به سمت کشور عزیزمان می کشاند و آنها را با جاذبه های کم نظیر و چشمگیر خود شگفت زده می کند! این ششمین استان بزرگ کشور و یکی از زیباترین نقاط گردشگری کشور است. این شهر در ۴۲۰ کیلومتری پایتخت قرار دارد و با ۱.۶ میلیون نفر جمعیت، یکی از پرجمعیت ترین شهرهای ایران محسوب می شود.

بناهای تاریخی زیادی در این کشور وجود دارد که بازدید از آنها برای مردم جالب است. از جذاب‌ترین نقاط اصفهان می‌توان به کاخ‌های دوران صفویه، پل‌ها و کلیساهای بی‌نظیری که از قرن‌ها پیش بر جای مانده است اشاره کرد. 

یزد

یزد بی شک یکی دیگر از زیباترین شهرهای کشور عزیزمان ایران است. مردم مهربان، فرهنگ کهن و غذاهای لذیذ از جمله ویژگی این شهر تاریخی است. این شهر که بیشتر به خاطر بادگیر هایش مشهور است. این یک شهر متفاوت برای بازدید است؛ اگرچه گرم و خشک است، اما مردمی اصیل و مهمان نواز و مهربان دارد که شما را شگفت زده خواهد کرد.

مشهد

این شهر بزرگ مذهبی ایران و پایتخت معنوی ایران است و علت آن هم وجود حرم مطهر امام هشتم علی ابن موسی الرضا (ع) است. در طول سال مسافران زیادی از مناطق مختلف جهان برای بازدید از این شهر و زیارت حرم امام رضا (ع) به شهر مشهد می آیند. مشهد شهر بزرگی است و علاوه بر بارگاه امام هشتم شیعیان، مکان های دیدنی زیادی در اطراف خود دارد. از زیبایی های شهر می‌توان به معبد نادرشاه، بازار اصلی شهر، حمام مهدی قلی بیک و موزه مردم شناسی مشهد اشاره کرد.

اگر قصد دارید به مشهد مقدس سفر کنید می توانید برای رزرو هتل در مشهد و مشاهده هتل های مشهد اینجا کلیک کنید.

شیراز

شیراز در استان فارس واقع شده و همواره با نام لقب فرهنگ، هنر و شعر را به دنبال داشته و دارد. این شهر پرورش دهنده ی فیلسوفان، شاعران و عالمان بسیار بزرگی بوده که امروزه هم مقبره ی بسیاری از ان ها در شهر قابل مشاهده می باشد.

از مهم ترین دیدنی های شیراز می توان به مقبره ی حافظ و سعدی، مسجد نصیرالملک، مسجد وکیل، شاه چراغ، بازار وکیل، باغ عفیف آباد، باغ جهان نما، باغ نارنجستان قوام، حمام وکیل، دروازه قرآن و اشاره نمود. به دلیل مکان های دیدنی زیادی که در شیراز برای علاقمندان وجود دارد به یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری ایران تبدیل شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد